Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesDashboardBoeking aanmaken
Hoe maak ik een boeking voor zeevracht?
Hoe maak ik een boeking voor zeevracht?
Kenny Lipman avatar
Geschreven door Kenny Lipman
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Een boeking aanmelden

Deze template kan je gebruiken om alle benodigde informatie voor een boeking in een keer op te vragen bij je leverancier.

Stap 1: Als je een zending wilt gaan versturen dan klik je op de blauwe knop "Boeking aanmelden" links onderin op het dashboard.

Stap 2: Vul de gegevens van je leverancier in, het is belangrijk dat alle velden worden ingevuld want dan kunnen wij jouw boeking gelijk klaarmaken voor verzending. Onderaan kan je de optie aanvinken om deze leverancier op te slaan voor later gebruik. Als je dit hebt gedaan klik je op "Volgende stap".

Stap 3: Hier ga je de informatie over de goederen die je wilt gaan verzenden aanleveren. Druk op “Product #1” om de velden in te kunnen vullen. Lees onze artikelen door om te weten wat de termen zoals CBM, HS code etc inhouden.

Ook moet je hier de commercial invoice die je bij je leverancier kunt opvragen uploaden. Zorg dat deze aan de gestelde eisen voldoet.

Belangrijk: Om jouw boeking bij de eerste controle gelijk goed te laten keuren is de commercial invoice het meest van belang. Zorg er dus altijd voor dat minimaal de commercial invoice volstaat!

Stap 4: Nadat je alle velden juist hebt ingevuld kan je kiezen voor levering op adres zoals bijv. thuis of bij je fulfillment centre (QLS, Avado, Fulfilly etc) of je kiest voor een LvB zending.

Let op: Ga je leveren bij Logistiek via Bol (LvB)? Zorg er dan voor dat alle artikelen in de dozen zijn voorzien van een BSKU label, jouw leverancier neemt dit graag voor je uit handen. De LvB verzendlabel(s) en pakbon kan je naar ons sturen (seafreight@boloo.co) en wij zullen deze op de dozen plakken.

Stap 5: Wanneer je de boeking afgerond hebt zullen we de boeking controleren. Bij

goedkeuring krijg je een e-mail met de gegevens van onze agent in China en het referentienummer (21-XXXX-SEA) die hoort bij jouw zending. Je krijgt hier ook een shipping label met het referentienummer en deze MOET jouw leverancier plakken op alle dozen!

De status van je zending kan je in het dashboard onder het kopje “Boekingen” bekijken.


Jouw zending in gang zetten

Stap 6: Jouw leverancier zoekt contact met onze agent in China onder vermelding van het referentienummer (22-XXXX-SEA) die bij jouw boeking hoort. Onze agent in China zorgt dat je leverancier het juiste adres ontvangt voor het aanleveren van de goederen. Wij geven zelf geen adressen om te voorkomen dat goederen naar de verkeerde plek worden gestuurd. Onze agent bepaalt namelijk op basis van de locatie van jouw leverancier waar de goederen geleverd moeten worden.

Stap 7: Hier ga je de incoterms afspreken. Spreek alsjeblieft met jouw leverancier af dat zij het transport naar ons warenhuis in Shenzhen op zich nemen. Dit is de incoterm FCA. Het is dan de verantwoordelijkheid van jouw leverancier om het lokale transport te verzorgen. De kosten hiervoor spreek je onderling met jouw leverancier af.


Mocht je EXW afspreken dan wordt er vanuit gegaan dat het moet worden opgehaald bij jouw leverancier en hier zitten pick-up kosten aan verbonden gebaseerd op waar en hoeveel het is. De pick-up kosten bespreekt onze agent in China met jouw leverancier en je kunt aan je leverancier vragen hoeveel dit zal bedragen.

Laat jouw leverancier altijd contact zoeken onder vermelding van het referentienummer van jouw boeking.

Verpakking: het is de verantwoordelijkheid van jouw leverancier om de goederen zodanig te verpakken en te beschermen dat de goederen in een goede staat aankomen. In onze ervaring is de kwaliteit van het karton vaak slecht en de dozen te zwaar, waardoor er vaak bij onze agent in China al beschadigde goederen arriveren. Ons advies is dat je de producten laat verpakken in inner cartons voordat ze verpakt worden in de export carton. Voor de export carton raden wij “double corrugated cartons” aan met een maximum gewicht van 15KG per doos.

Stap 8 en voor jou de laatste: Eenmaal aangekomen in het warenhuis is jouw zending bij ons in goede handen en zorgen wij ervoor dat deze in Nederland arriveert bij het opgegeven adres. De laatste stap is om je zending af te ronden is het betalen van de transport & douane facturen en je kunt doen waar je goed in bent: online geld verdienen!


Bereken alvast wat je gaat betalen!

Wil je alvast een indicatie van de kosten? Gebruik dan onze calculator. 🧮

Zo brengen we jou op de hoogte!

Zodra jouw zending is ontvangen in het warenhuis in China en uiteindelijk in Nederland ontvang je hiervan een e-mail met een update over jouw zending en een link naar een statuspagina van je zending. Op deze statuspagina kan je precies zien in welk stadium je zending zich bevindt, ook wordt hier de belangrijkste informatie over je zending op gedeeld.

Zo wordt jouw zending geleverd

Je zult via e-mail een link krijgen om het adres te bevestigen & aan te geven hoe we jouw zending het beste kunnen leveren. Is dit bijvoorbeeld met een vrachtwagen of bestelbus?

Als laatste zul je een link krijgen om de datum te bevestigen. Je krijgt hierin de eerst mogelijke leverdatum te horen. Als jouw dit niet uitkomt kun je een datum kiezen die later komt!


Je kunt ons altijd een berichtje sturen in de chat op het dashboard of contact opnemen via e-mail/telefoon!

🚀❤️

Was dit een antwoord op uw vraag?