Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesDashboardBoeking aanmaken
Hoe kan ik succesvol een boeking aanmaken?
Hoe kan ik succesvol een boeking aanmaken?

Lees hier hoe je in één keer je boeking op de juiste manier aanmaakt in ons dashboard!

Kenny Lipman avatar
Geschreven door Kenny Lipman
Meer dan een week geleden bijgewerkt

In dit artikel leg ik je haarfijn hoe je er in één keer voor kunt zorgen dat je bij het aanmaken van een boeking de juiste gegevens invult zodat de boeking bij controle gelijk wordt goedgekeurd. 💪🏼

Gebruik deze template om alvast alle benodigde informatie voor een boeking bij je leverancier op te vragen.


Stap 1

Transport type

In deze stap geef je aan via welke manier je de zending wil vervoeren. Je kunt kiezen voor zee- of luchtvracht.

Stap 2

Gegevens van de leverancier

Deze gegevens hebben wij nodig om de export in China en de import in Nederland goed te kunnen afhandelen. Ook is het voor onze agent in China handig om deze gereed te hebben! Je kunt deze informatie altijd opvragen bij je leverancier.

Tip: Tijdens in het invullen van de plaatsnaam komt er een suggestie, klik hierop! Vergeet ook de leverancier niet op te slaan voor later gebruik. 😊

Stap 3

Productgegevens

In deze stap ga je de informatie invullen over de goederen. Zoals je in het plaatje hierboven kunt zien is er een optie om een extra product toe te voegen aan je boeking. Als er bijvoorbeeld twee verschillende varianten of totaal verschillende producten zijn dan kan je dit hier aangeven. Het is hier het meeste van belang dat als je zending meerdere HS codes bevat dat je dit hier per product aangeeft. Als je meerdere producten in je zending hebt, is het belangrijk dat ieder product in zijn eigen doos zit. Wij moeten namelijk per soort product weten hoe veel KG & CBM het is, zodat we de inklaring goed kunnen verzorgen. 🙂

Tip(s): Je kunt alle gegevens die wij hier vragen ontvangen van je leverancier middels het template (link staat bovenaan). Bekijk ook onze filmpjes voor een duidelijke uitleg over wat bijvoorbeeld een HS code is of wat CBM inhoudt. 🎥

Stap 4

Levering

Dit is de laatste stap waar je iets moet invullen en het spreekt voor zich! Je kunt hier het adres invoeren waar je graag de goederen geleverd zou willen hebben en dan gaan wij dit voor je regelen. 💪🏼

Als je voor de LvB optie kiest dan is het heel belangrijk dat alle artikelen zijn voorzien van een BSKU label, op elke doos het LvB-verzendlabel geplakt is en dat de LvB-paklijst in elke doos zit. Meld je zending voor in je bol.com verkoopaccount en zet de leverdatum liever ver vooruit. Bij LvB nemen ze zendingen die te vroeg geleverd worden wel aan, maar te laat niet. Zodra je de LvB-zending voormeld kun je de documenten doorsturen naar jouw leverancier en hij/zij neemt het graag op zich om deze te plakken op de dozen.

Stap 5

Als laatste zul je een overzicht krijgen van je boeking en kun je de boeking bevestigen. Vaak binnen twee uur (gegarandeerd binnen 24 uur) zal de boeking beoordeeld worden.


Jouw boeking wordt beoordeeld op basis van de commercial invoice en of deze klopt! Hoe moet deze eruit zien? Klik op de knop 👇🏼

Mocht je vragen hebben stuur ons dan een berichtje in de chat of neem contact op via de telefoon/e-mail! 🚀

Was dit een antwoord op uw vraag?