Waar: Registreren doe je via hier! 🚀
Stap 1: Profiel aanmaken.
Hier hoef je alleen je naam, e-mailadres & telefoonnummer in te vullen. Helemaal onderin ga je een wachtwoord bepalen en daarna kan je door naar stap 2!
Stap 2: BTW-nummer.
Bij deze stap vul je je BTW nummer in. Dit nummer start met de landcode, die wordt gevolgd door 9 cijfers en daarachter komt nog B01 te staan: NL123456789B01. Dit nummer ontvangt iedereen wanneer diegene zich inschrijft bij de KvK/KBO. Bij Belgische ondernemers ligt dit net anders. Dit nummer begint met de landcode BE gevolgd door 10 cijfers: BE01234567891.
Let op dat een BTW-nummer niet altijd direct actief is gesteld. Hier kunnen wat werkdagen overheen gaan. De duur hiervan is afhankelijk van de drukte bij het controlekantoor. Mocht je dus een foutmelding krijgen bij het invoeren zou het kunnen zijn dat je BTW nummer nog niet actief is. Heb je al bericht gehad dat je BTW-nummer actief is gesteld, maar krijg je de melding nog alsnog? Neem dan even contact op met de Belastingdienst!
Je kunt je BTW-nummer ook hier valideren.
Stap 3: EORI-nummer
Hier vul je je EORI-nummer in. Heb je deze niet? Bekijk hier hoe je hem binnen enkele dagen aanvraagt.
Stap 4 & 5: KvK/KBO-nummer en uittreksel.
Als het goed is staat jouw bedrijf bij stap 4 al automatisch ingevuld. Mocht dit niet zo zijn of klopt het KvK/KBO nummer kan je dit zelf nog aanpassen.
Stap 6: Persoonlijke gegevens.
Je vult je voornaam en achternaam in en de functie die je hebt binnen je bedrijf.
Stap 7: Directe vertegenwoordiging (DV).
Als laatste stap komen we bij de DV. Dit formulier dient ingevuld te worden om onze douane partner het recht te geven jouw zendingen in te klaren. Als het goed is zijn de meeste velden ook hier al voor je ingevuld. Vaak hoef je op pagina 1 alleen nog even je paspoortnummer in te vullen.
Voor de rest mag er op elke pagina rechts onderin een handtekening gezet worden. Op pagina 3 mag je nog een extra handtekening zetten en de plaats waar je je momenteel bevindt tijdens het invullen van de DV!
Nadat je dit hebt gedaan ontvang je nog een mail waarin je jouw e-mailadres verifieert. Het kan heel soms voorkomen dat je dit mailtje niet ontvangt. Probeer dan alsnog gewoon in te loggen op forwarding.boloo.co, vaak lukt het namelijk dan wel gewoon om in te loggen!